#JeSuisCrocodile «Ουαί εις εσάς, γραμματείς και Φαρισαίοι, υποκριταί…»

Ο κ. Σαμαράς εκπροσωπώντας την Ελλάδα (και την κυβέρνηση) παραβρέθηκε στην Γαλλία, για την πορεία συμπαράστασης/διαμαρτυρίας σχετικά με την δολοφονική επίθεση φανατικών ισλαμιστών στην εφημερίδα Charlie Hebdo. Σε αυτή την εκδήλωση συμμετείχαν και πολλοί άλλοι Ευρωπαίοι ηγέτες.

Και εδώ βρίσκεται η υποκρισία. Η αιτία που επικαλέστηκαν οι δολοφόνοι ήταν το ότι η εφημερίδα προσέβαλε την θρησκευτική τους πίστη. Ο Σαμαράς και οι άλλοι ηγέτες συμμετείχαν στην πορεία γιατί υπερασπίζονται την ελευθερία της έκφρασης και του λόγου και καταδικάζουν με την στάση τους οποιαδήποτε επίθεση σε αυτήν την ελευθερία. Να υποθέσουμε ότι συμφωνούν ή έστω δέχονται την ελευθερία της έκφρασης και για όλα τα άλλα δημοσιεύματα της εφημερίδας που αναφέρονταν στις άλλες εκκλησίες και θρησκεύματα πέραν του ισλάμ; Μάλλον.

jesuishypocrite_sm

Τι έχει κάνει όμως ο κ. Σαμαράς και η ελληνική δικαιοσύνη εντός της χώρας τους; Έχουν καταδικάσει τον Φίλιππο Λοΐζο (γνωστού ως «Γέρων Παστίτσιος») με την επίκληση ενός αναχρονιστικού και άδικου νόμου (δύο διατάξεις του ποινικού κώδικα από το 1951, άρθρο 198 παρ. 1 και 199), ενός νόμου που σαφέστατα τίθεται εναντίον της ελευθερίας της έκφρασης και επικαλείται την βλασφημία στα θεία ως τον λόγο της καταδίκης όποιου προσβάλει τα θεία. Δηλαδή, την ίδια αιτιολόγηση που προέβαλαν και οι φανατικοί δολοφόνοι των 14 ανθρώπων στην Charlie Hebdo!!!!

Εκτός Ελλάδας οι πολιτικοί καταδικάζουν τις ενέργειες φίμωσης και τον περιορισμό της ελευθερίας της έκφρασης και εντός της Ελλάδας, κυβέρνηση και δικαιοσύνη την φιμώνουν με την επιλεκτική χρήση αναχρονιστικών νόμων.

Σχεδόν ταυτόχρονα με την διεθνή κατακραυγή των όσων συνέβησαν στο Παρίσι και τις μαζικές διαμαρτυρίες για την ελευθερία του λόγου και της έκφρασης, στην Ελλάδα είχαμε την «επέτειο» ενός έτους από την καταδίκη σε 10 μήνες φυλάκιση με αναστολή από το τριμελές Πρωτοδικείο Αθηνών του Φίλιππου Λοΐζου γνωστού ως «Γέρων Παστίτσιος» για εξύβριση Θρησκεύματος κατ” εξακολούθηση.

Η υπόθεση ξεκίνησε όταν, ο Χρυσαυγίτης βουλευτής Χρήστος Παππάς που και ο ίδιος σήμερα κατηγορείται και είναι προφυλακισμένος για σύσταση εγκληματικής οργάνωσης, με ερώτημά του στη Βουλή ανέφερε την «σατιρική σελίδα Γέρων Παστίτσιος» καταγγέλλοντας την διακωμώδηση και εξύβριση του μοναχού Γέροντα Παΐσιου. Οι άλλοι βουλευτές και οι πολιτικοί τήρησαν «σιγή ιχθύος» για το θέμα και με την στάση τους αυτή, άφησαν την δικαιοσύνη να κάνει «το έργο» της. Δεν τόλμησαν να υποστηρίξουν την ελευθερία της έκφρασης γιατί απλά δεν τους συνέφερε, ενώ έτρεξαν αμέσως αμέσως να συμπαρασταθούν την Γαλλία για λόγους δημοσιότητας. Βλέπετε το θέμα του παστίτσιου ακουμπούσε τους ψηφοφόρους τους και την θρησκευτική τους ευθιξία, οπότε προτίμησαν να μην ασχοληθούν, μην τυχόν και χάσουν ψήφους. Αλήθεια τι θα γίνει αν αύριο επικαλεστεί ένας Έλληνας μουσουλμάνος τον ίδιο νόμο για να κατηγορήσει έναν Έλληνα χριστιανό για εξύβριση του δικού του Θεού και του δικού του θρησκεύματος; Ποια θα είναι η στάση των πολιτικών και ποια η απόφαση της δικαιοσύνης; Ή αν η εφημερίδα Charlie Hedbo βρισκόταν στην Ελλάδα, θα είχαν καθίσει στο σκαμνί τους σκιτσογράφους της για «εξύβριση Θρησκεύματος κατ” εξακολούθηση»;

Έκπληξη, όμως, προκάλεσε και η ίδια η απόφαση της δικαιοσύνης αφού το αδίκημα για το οποίο κατηγορούνταν ο Φίλιππος, δεν πληρούσε τους αντικειμενικούς όρους σύμφωνα με την νομοθεσία.

Για την ιστορία ο γέροντας Παΐσιος δεν είχε αγιοποιηθεί από την Εκκλησία της Ελλάδας κατά την περίοδο που γινόταν η δίκη ενώ ο νόμος περί Βλασφημίας που φυσικά πρέπει να καταργηθεί ως αναχρονιστικός, αναφέρεται μόνο στον Θεό και τα Θεία, όχι σε γέροντες.

(Η απόφαση για την αγιοποίηση του γέροντα Παΐσιου δημοσιεύθηκε χθες από το Οικουμενικό Πατριαρχείο πηγή)

Στην εποχή της πληροφορίας, της τεχνολογίας, της ελευθερίας του λόγου και της ανεξιθρησκίας η κίνηση αυτή οπισθοδρόμησε την χώρα, τον πολιτισμό αλλά και όλη την κοινωνία μας σε καιρούς που η ιστορία τους χαρακτήρισε ως ως σκοτεινές εποχές (dark ages).

Το Κόμμα Πειρατών Ελλάδας με τις αρχές του: Τον σεβασμό του ιδιωτικού απορρήτου, τα ανθρώπινα δικαιώματα, την ταχεία απονομή δικαιοσύνης, το απόρρητο όλων των επικοινωνιών και Την πλήρη ελευθερία του λόγου και Την αποτροπή κάθε είδους Λογοκρισίας στο Διαδίκτυο ή αλλού, θεωρεί ότι οι δημόσιες εμφανίσεις πολιτικών ηγετών σε διαμαρτυρίες και οι δηλώσεις τους στα Μ.Μ.Ε. έρχονται σε αντίθεση με τις πρακτικές τους και αποδεικνύουν περίτρανα ότι ζούμε στην εποχή της πολιτικής υποκρισίας.

Το Κόμμα Πειρατών Ελλάδας σέβεται το συνταγματικό δικαίωμα στην ανεξιθρησκεία και θεωρούμε ότι η στενή σχέση Κράτους και Εκκλησίας είναι αντίθετη προς το δικαίωμα αυτό.

Η πίστη είναι προσωπική υπόθεση, απόλυτα σεβαστή ως δικαίωμα, αλλά δεν μπορεί να ορίζει την σχέση του κράτους με τον πολίτη.

Παραπομπές/Σχετικά:

«Ο διακομματικά ενισχυμένος νόμος κατά της βλασφημίας. Tου Π. Δημητρά«, 25 Σεπτεμβρίου 2012

«Καταδίκη του Γέροντα «Παστίτσιου»«, 16 Ιανουαρίου 2014

«Καταδικάστηκε ο «Γέροντας Παστίτσιος»«, 16 Ιανουαρίου 2014

«ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Το διοικητικό συμβούλιο της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, με αφορμή την πρωτόδικη καταδίκη του δημιουργού της σελίδας κοινωνικής δικτύωσης «Γέρων Παστίτσιος» εξέδωσε ανακοίνωση», 16 Ιανουαρίου 2014

«ΕΛΛΑΔΑ: Η ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΜΠΛΟΓΚΕΡ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΠΛΗΓΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ«, 20 Ιανουαρίου 2014

«Για την πρωτοβάθμια καταδίκη του “Γέροντος Παστίτσιου”«, 20 Ιανουαρίου 2014

«Ελλάδα: Παύση της δίωξης για βλασφημία στην περίπτωση θεατρικής παράστασης«, 19 Νοεμβρίου 2012

«Είναι ολοφάνερο πως ήθελαν να με τιμωρήσουν παραδειγματικά«, 12 Ιανουαρίου 2015

Share

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://piratesinathens.gr/?p=962